Nyt i Kunstforeningen Progres

Program for 2022

En oversigt over datoer for foreningens aktiviteter i indeværende år er tilgængelig under sidemenuen Kalenderen

Førstkommende arrangement:

Torsdag den 1. december 2022, kl. 19-21

Kunst, gløgg og klejner

HORSENS BIBLIOTEK (i foredragssalen), Tobaksgården 12, 8700 Horsens

Programmet byder traditionen tro på følgende: Et informativt kunstindslag, julegløgg, klejner, kaffekranse, kaffe og småkager, samt lodtrækning om et kunstværk lavet af en af galleriets kunstnere.

Aftenen indledes med et FOREDRAG af billedkunstneren JAN SKOVGÅRD.

I begyndelsen af dette efterår viste galleriet en omfattende udstilling “RE-flower 2” med Jans nyeste værker - betagende digitale kompositioner, hvor alskens plantefragmenter motivisk bygges op i “nye” abstrakte konstellationer. Værkerne spejler kunstnerens egen fortsatte fysiske og mentale kamp for at revitalisere sit liv oven på en yderst selvdestruktiv og invaliderende hændelse i 2004.

“Er det muligt at komme igen efter et fald? Er det muligt at blomstre igen? Spørgsmålet står et eller andet sted altid og vibrerer i Jan Skovgårds kunst.” - Således indleder Ole Bak Jakobsen fra det webbaserede nyhedsmedie kunsten.nu sit interview med billedkunstneren Jan Skovgaard i foråret 2022.  Læs eventuelt det meget informative interview: Klik her!

Tilmelding: senest søndag den 27. november til: info@galleriprogres.dk, eller tlf. 28 73 76 01
Pris: 75 kr. pr. deltager betales ved fremmødet. - Man er velkommen til at medbringe gæster. (Deltagernavne bedes venligst oplyst ved tilmeldingen.)

Vigtige datoer i foråret 2023

Franciska Clausen: "Piberne", 1929
Tirsdag den 14. februar 2023 - Aftenbesøg på kunstmuseet ARoS i Århus.

Museet har to imponerende særudstillinger på programmet den pågældende dato: 1. “FRANCISKA CLAUSEN - HELE BILLEDET” og 2. “CHIHARU SHIOTA - INVISIBLE LINE”

Torsdag den 23. marts 2023 - GENERALFORSAMLING

Den årlige generalforsamling afholdes kl. 19 - 21 på Ceres Centret, Nørretorv 1 - 3, 8700 Horsens. Indkaldelse og nærmere information udsendes til foreningens medlemmer pr. mail i begyndelsen af januar.

Betaling af kontingent

Kontingent indbetales efter årets generalforsamling - d.v.s. i begyndelsen af april måned.

Foreningens bestyrelse har den 1. juli 2021 oprettet en såkaldt MobilePay Box med koden: 4051FN.

Fremover bedes man venligst indbetale medlemskontingent via MobilePay til denne box-kode. Hvis I ikke har MobilePay, kan I betale til galleriets bankkonto i Nordea: 1944 - 8967904415. Efterfølgende vil beløbet blive flyttet til kunstforeningens box. - Husk altid at opgive navn.

Efterår og vinter i Galleri Progres

Kik forbi og se mange nye værker fra nogle af galleriets faste kunstnere. Læs om disse på galleriets hjemmeside www.galleriprogres.dk